Reizen zou wel eens de belangrijkste inspiratiebron voor ons vakgebied kunnen zijn. Het staat immers voor ontdekken, voor contacten leggen, voor avonturen aangaan. En dat zijn cruciale aspecten van ons werk. De marketing van vers producten is trouwens een ontdekkingsreis op zich. Het is grotendeels nog onbekend terrein, dus stuiten we doorlopend op wonderlijke ontdekkingen en fascinerende uitzichten. Het mooie is bovendien dat je daarvoor niet perse ver van huis hoeft te gaan.
Natuurlijk raken we niet snel uitgepraat over onze culinaire foodreizen naar Japan, Peru, Vietnam, Korea en de Amazone. Maar ga je met ons mee naar Amsterdam of Berlijn of volg je een seminar over positionering, dan beleef een minstens zo’n boeiende trip. Als je maar weet waar je naar moet kijken en waar je op moet letten. De fresh retail trips stellen je in staat om met een andere blik naar vers te kijken!
Wij beschouwen onszelf inmiddels als ervaren reisleiders. Zeker waar het gaat om het in kaart brengen van consumentengedrag en om retailers en producenten vervolgens de weg te wijzen hoe ze daar slim op in kunnen spelen. Dit alles geeft nieuwe inspirerende impulsen, die zo cruciaal zijn om in het werk de volgende stappen te zetten naar succes.