NL
EN
EN
NL

Promotie Snijorchidee - persbericht.

Promotie voor snijorchidee
Vanaf september start een opvallende promotiecampagne voor snijorchidee. De focus ligt daarbij op de snijcymbidium. Behalve vakgerichte activiteiten zal ook de consument verleid worden. Highlights zijn demonstraties op FloraZon Venlo, een nieuwe inspiratiebrochure, een vernieuwde website, een groothandelstest en een bijzondere samenwerking met tijdschrift Margriet. 

Inspiratie voor bloemisten
Op 25 en 26 september verzorgen arrangeurs Konni van Delft en Tim van Leipsig bloemenshows op het FloraZon event in Venlo. Het thema is Winter Colouring en een hoofdrol is hierbij weggelegd voor Cymbidium met een uitgebreide assortiment, ideeën voor winkelpresentaties en vernieuwend bloemwerk. Ruim 1.500 bloemisten, met name uit Nederland en Duitsland zijn uitgenodigd. Op het event presenteert het kwekerscollectief ook de nieuwe inspiratiebrochure voor bloemisten.

Website
De website www.orchids-info.com is uitgebreid met de blog waarin internationale arrangeurs vertellen over Cymbidium en hun creaties tonen in een designdossier. Ook nieuw op de site is de rubriek Vind je Teler waar men kennis maakt met de cymbidiumkwekers.

Groothandelstest
Bij groothandelaren loopt van oktober 2016 tot april 2017 een test om te kijken hoe de presentatie van Cymbidium kan worden verbeterd. Doel is om met een aantrekkelijke en opvallende opstelling bloemisten aankoop te stimuleren. In de testperiode wordt Cymbidium aangevoerd op water met een kleurige promotiekraag om extra aandacht te trekken. 

Tijdschrift Margriet
In samenwerking met tijdschrift Margriet wordt begin oktober een exclusieve workshop voor lezers georganiseerd bij een Cymbidiumkweker in Rijnsburg. De dames krijgen onder meer een rondgang over de kwekerij en gaan aansluitend onder leiding van bloemstyliste Petra van der Veen aan de slag met snijcymbidium. Voorafgaand aan de workshop verschijnt begin september een uitgebreid artikel over snijcymbidium in Margriet. Het kwekerscollectief snijorchidee verzorgde de producten voor de fotografie.

Initiatief van de snij-Cymbidium telers
De campagne is een initiatief van de Nederlandse snij-Cymbidium telers, verenigd in de FloraHolland Product Commissie snij-Orchidee en wordt uitgevoerd door Fresh Retail. Het is het derde achtereenvolgende jaar dat de campagne plaatsvindt. 

Voor de redactie:
Voor meer informatie en/of beelden kunt u contact opnemen met Iris Tang Yuk van Fresh Retail, tel. 06-10153461, mail: iristangyuk@freshretail.nl.

Fotobijschrift:
Een kijkje achter de schermen bij de fotografie van Cymbidium door tijdschrift Margriet.
De nieuwe inspiratiebrochure voor bloemisten

Meer inspiratie en informatie: 

Website:
www.orchids-info.com (NL, UK, FR, DE, IT, RU)

Facebook:
www.facebook.com/Snijorchidee
www.facebook.com/Schnittorchideen

Twitter:
@snijorchidee

geplaatst op: 25 augustus 2016